Asiakaskokemuksia – Cherepovetsles

10.03.2020 | Ajankohtaista

Lajittelun laatu ja nopeus paranivat

Cherepovetsles on yksi Luoteis-Venäjän suurimmista puutavarayhtiöistä. Cherepovetsles-konsernin vuosittainen hakkuumäärä on 1 450 000 m³ ja se tuottaa noin 200 000 m³ sahatavaraa vuosittain. Konserni juhli 25-vuotispäiväänsä kesäkuussa 2019 ja se tunnetaan sekä Venäjällä että ulkomailla korkealaatuisista puutuotteistaan. Ennen FinScanin BoardMasterin asennusta kaikki puutavaran lajittelu/luokittelu tehtiin manuaalisesti Cherepovetslesin Belozersklesin sahalla.

”Kun FinScan asennettiin, lajittelun laatu ja nopeus kasvoivat. Lajitteluvolyymi FinScanin avulla on jo noin 300-400 m³ yhdessä työvuorossa. Sitä ennen lajitteluvolyymi ilman skanneria oli keskimäärin 120 m³ ja suurimmillaan 200 m³”, kertoo Vasili Manzhula, Belozersklesin johtaja.

BoardMasterin avulla Cherepovetslesin sahan laadutuksen nopeus ja laatu paranivat.

BoardMasterin avulla Cherepovetslesin sahan laadutuksen nopeus ja laatu paranivat.

Belozerskles vie puutavarastaan 50-60% Kiinaan ja loput Eurooppaan. 35% sahan tukeista ovat mäntyä ja 65% kuusta. Tulevaisuudessa Belozerskles pyrkii saavuttamaan vuotuiset tuotantotavoitteensa yhdellä työvuorolla. Finscanin BoardMasterin myötä nopeutuneella lajittelulla ja laadun paranemisella nämä Belozerskelsin tavoitteet ovat mahdollisia.

”Tulevaisuudessa yksi työvuoro riittää meille, kun sen tuottama volyymi on 100 000 m³ puutavaraa. Jos sahaamme 500 m³ yhdessä vuorossa, voimme työskennellä yhdellä työvuorolla ”Manzhula toteaa.

Kun päätös siirtymisestä manuaalisesta automaattiseen lajitteluun tehtiin, valitsi Cherepovetsles FinScanin tarkasteltuaan useita toimittajia. Päätös perustui laadun ja luotettavuuden lisäksi ehkä jopa eniten hyvään palveluun, jota on tarjolla nopeasti ja helposti sitä tarvittaessa.

”Valitsimme FinScanin vertailtuamme useita toimittajia. Valintamme perustui muun muassa laatuun, luotettavuuteen ja palveluun. Hyvä asiakaspalvelu venäjäksi oli tärkeää. Saamme apua melkein mihin tahansa aikaan päivästä”, Manzhula kertoo.

Asiakkaiden sekä markkinan, joilla asiakkaat toimivat, tunteminen sekä luotettava asiakaspalvelu on ensiarvoisen tärkeää.  Hyvän asiakaspalvelun kruunaa palvelun saaminen omalla kielellä. FinScan on toiminut Venäjällä jo useita vuosia, ensin edustajien kautta ja toukokuusta 2019 omalla tytäryhtiöllä FinScan Rus. Tunnemme sekä markkinan että asiakkaamme hyvin minkä lisäksi venäläiset asiakkaamme saavat meiltä palvelua omalla kielellään.

”He ovat toimineet täällä yli kymmenen vuotta ja heidän venäjänkielinen palvelunsa on erittäin hyvää. Tästä johtuen useimmat valitsevat FinScanin ”Manzhula kehuu.

Katso myös Cherepovetslesin asiakaskokemusvideo ja lue lisää BoardMaster-laadutusjärjestelmästä.

 

Haluatko sinäkin sahatavaratuotantoosi tasaisen laadun, asiakastarpeisiin optimoidun tuotannon sekä mahdollisimman korkean arvosaannon? Ota yhteyttä asiantuntijoihimme ja ratkaistaan yhdessä laadutukseen liittyvät kysymyksenne.